Twitter verdieping: aantrekkelijk gedrag

Praktische tips die je aantrekkelijk maken als ‘tweep’
Ook een modern medium als Twitter heeft zo z’n do’s en don’ts. In een eerder artikel haalde ik al een bekende marketinguitspraak aan: “Wie bananen in de etalage legt, kan apen als klanten verwachten.” Hieronder het onvermijdelijke rijtje tips die je helpen om de juiste mensen aan te trekken, namelijk diegenen die net als jij uit zijn op een waardevolle verbinding en relatie.

  • Ga voor tweerichtingsverkeer; niet alleen promoten, ook luisteren en reageren. Twitter is geen reclamekanaal maar een communicatiekanaal.
  • Plaats spontaan een felicitatietweet of andere leuke boodschap als je weet dat iemand een nieuwe website, baan, opdracht, klant of nieuwsbrief heeft.
  • Stel relevante vragen als iemand aangeeft een goede workshop, training, seminar, of iets dergelijks te hebben gevolgd. Daarmee toon je diepgang en oprechte interesse.
  • Als je een vraag tegenkomt, retweet deze!
  • Stap over op een Direct message als je twee keer of vaker heen en weer tweet met dezelfde persoon over hetzelfde onderwerp. Dan voer je een gesprek en dat vinden niet al je volgers interessant. Lees meer hierover op Twitter basic: reageer op @#tweets
  • Kom over als brenger, net zo goed als haler, door het aantal mensen die jij volgt in balans te houden met het aantal volgers dat je hebt. Anders lijk je zo iemand die alleen maar leest en niets bijdraagt. En heb je een te groot aantal mensen die je volgt, dan gelooft men ook niet meer dat je nog wat leest.
  • Deel je presentaties (via Slideshare) of filmpjes (via You tube) in je tweets. De kans is groot dat mensen je link RT-en.
  • Bedank anderen in het openbaar door een tweet te wijden aan wat ze voor je betekent hebben. Daarmee geef je extra publiciteit aan je persoon in kwestie.
  • Maak Tweets van 120 in plaats van 140 tekens voor meer retweets. Dan is er voldoende ruimte over voor de tekens ‘RT’ en de naam van de doorstuurder. Als je Tweet 140 tekens is, gaat de retweeter hem zelf inkorten en je weet maar nooit of hij/zij daarmee de essentie in stand houdt.
  • Gebruik een mooie achtergrond (Freetwitterdesigner.com, Twitbacks.com, Mytweetspace.com, Prettytweet.com, Arttweet.com, Themeleon)
  • Laat zien dat je mens bent: vertel ook eens iets over hoe je denkt of voelt. Wordt daarin zo persoonlijk als past in jouw vakgebied.
  • favorietenMarkeer een interessante tweet, die je niet vergeten wil, als Favoriet. De schrijver krijgt daar een melding van en zal je actie als sympathiek waarderen. De tweet blijft in je map Favorieten bewaard.

HULP NODIG?
Spreekt het bovenstaande je aan maar vind je het lastig te vertalen naar je eigen situatie? Neem dan contact met me op, dan bekijk ik met je wat ik daarin voor je kan betekenen.

GERELATEERDE ARTIKELEN
• Maak jezelf zichtbaar!
• Profileer jezelf op Twitter
• Twitter basic: account aanmaken
• Twitter basic: schrijf een @#tweet – hoe werkt de taal en techniek van het schrijven
• Twitter basic: reageer op @#tweets – welke mogelijkheden om te reageren zijn er
Twitter verdieping: volgen en gevolgd worden – hoe creëer je een levendig Twitternetwerk

LEESTIPS N.A.V. DIT ARTIKEL
Laat je ook informeren en inspireren door deze boeken:

hoe je goed gevonden wordt - Tom Scholte twitter werkt - Fiona Stoop Ontdek twitter - M. van der Have

REAGEREN
Heb je een aanvullende tip? Of een ervaring waar anderen van mogen profiteren? Reageer dan in het veld hieronder. Ik ben erg benieuwd en hoor graag van je!

loopbaancoach Esther Esselbrugge Esther is loopbaancoach en eigenaar van Impuls – bureau voor persoonlijke groei. Zij helpt je de meest bevlogen versie van jezelf te zijn en te laten zien, waardoor je beter – en met meer plezier – invulling geeft aan je loopbaan.
Esther zit boordevol ideeën; ze laat je vanuit verschillende invalshoeken naar je situatie kijken waardoor je nieuwe mogelijkheden kunt creëren, gebruik makend van jouw unieke mix van talenten en vaardigheden.
Meer over Esther Esselbrugge

4 gedachtes over “Twitter verdieping: aantrekkelijk gedrag

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s